پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

نوشته شده در موضوع دسته‌بندی نشده در 24 نوامبر 2016
پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

مواد غذایی مفید برای کاهش کلسترول نیک صالحی: مطالعات نشان می دهد که از هر ده بزرگسال ، هفت نفر در سنین بالای 45 سال به کلسترول بالا مبتلا هستند. کلسترول بالا می تواند منجر به خطر بیماری های قلبی و سکته شود و اگر بتوان تنها 10 درصد کلسترول خون را کاهش داد ، […]

مواد غذایی مفید برای کاهش کلسترول

نیک صالحی: مطالعات نشان می دهد که از هر ده بزرگسال ، هفت نفر در سنین بالای 45 سال به کلسترول بالا مبتلا هستند. کلسترول بالا می تواند منجر به خطر بیماری های قلبی و سکته شود و اگر بتوان تنها 10 درصد کلسترول خون را کاهش داد ، از بسیاری از بیماری های قلبی و مرگ زودرس جلوگیری می شود.

برخی از مواد غذایی خاص وجود دارد که می تواند در کنترل کلسترول خون و جلوگیری از بالارفتن آن تاثیر به سزایی داشته باشند. در کنار ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و کم چرب داشته و به گزارش نیک صالحی از غذاهایی که حاوی چربی های اشباع شده هستند نظیر محصولات لبنی و گوشتی پرچرب و… اجتناب کنید.

سعی کنید مواد غذایی ضد کلسترول زیر را به غذاهای خود اضافه کنید:

1. سیر

7b998 6u3yp4x92sr6pyk2xxlg پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

مواد غذایی مفید برای کاهش کلسترول خون

 هزاران سال است که سیر تقریبا درفرهنگ های مختلف دنیا شناخته شده و ارزش غذایی آن غیرقابل بحث است.این ماده غذایی کلسترول را پایین آورده ، در برابر عفونت ها بدن را مقاوم کرده و فشار خون را پایین می آورد. همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
تحقیقات جدید نشان می دهد سیر از چسبیدن ذرات کلسترول به دیواره سرخرگ جلوگیری می کند که در نتیجه از بسته شدن رگ ها جلوگیری می کند.

2. سویا

7b998 4b5mj2g6cjbzaik4li3h پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

کاهش کلسترول خون با مواد غذایی مناسب

 سویا یکی دیگر از مواد غذایی برای کاهش کلسترول خون است. حتی اگر دچار کلسترول بالا نباشید ، این ماده غذایی حاوی اسیدهای چرب کمتر اشباع شده است و می تواند کلسترول را نرمال نگاه دارد. علاوه بر این سویا حاوی مواد معدنی، فیبر و ویتامین است.

3. اسفناج

7b998 tclzsgbzwnj8374jskhd پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

چطور کلسترول را پایین بیاوریم

اسفناج یکی از مواد غذایی مفید برای قلب و حاوی لوتئین یعنی ماده ضد پیری ماهیچه هاست. تنها نیم فنجان از این ماده غذایی را به غذاهای خود اضافه کنید تا خطر بیماری های قلبی را به حداقل برسانید.

4. حبوبات

7b998 ibwfradfzzjololvuet پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

روش های غذایی برای کاهش کلسترول خون

حبوبات برای داشتن مقادیر بالای فیبر و به خصوص قدرت خاص برای کاهش کلسترول خون مشهور هستند. به گزارش نیک صالحی یک فنجان از هر نوع حبوباتی می تواند در عرض شش هفته ، بیش از 10 درصد کلسترول را پایین آورد.

5. گردو، بادام هندی و بادام

7b998 2jo206ue8qg97wr2ekos پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

موثرترین مواد غذایی برای پایین آوردن سطح کلسترول خون

چربی یک رژیم غذایی سالم، باید حاوی اسیدهای چرب تکثیر نشده باشد که برای سلامت قلب مفید است. این نوع چربی در آجیل یافت می شود و از قضا حاوی مس، منیزیم، ویتامین ایی و فیتوکمیکال نیز هستند.
افرادی که به طور مرتب این نوع دانه های روغنی را مصرف می کنند کمتر دچار بیماری های قلبی و یا کلسترول بالا می شوند.

6. ماهی سالمون

7b998 pd92fq4uowkntcgc82x4 پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

سالمون حاوی چربی های مفید برای قلب است و از کلسترول بالا جلوگیری می کند. سالمون و دیگر ماهی های آب های سرد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش داده و کلسترول بد () و همچنین تری گلیسیرید را کاهش می دهد. EPA و DHA اسیدهای چرب امگا3 هستند که برای سلامت قلب و کاهش کلسترول و چربی های اشباع شده مفید هستند.

7. آواکادو

c2e9b mx1pu10j3kzoywhfgxby پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

آواکادو سرشار از اسیدهای چرب غیرتکثیر شده است که به پایین آوردن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک می کند. این ماده غذایی حاوی بتا-سیتوسترول است که می تواند میزان کلسترول جذب شده از غذا را کاهش دهد و همین موضوع یک دلیل بزرگ برای بالا بردن ارزش ضد کلسترولی آواکادوست.

8. کاکائو

c2e9b 36a5ln8bbmdi1no3alno پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

اگر می خواهید قلب تان سالم بماند باید از کاکائوهای تلخ استفاده کنید. در مقایسه با کاکائوهای شیری ، کاکائوهای تلخ سه برابر بیشتر آنتی اکسیدان دارند که از چسبیده شدن پلاکت های خون جلوگیری کرده و در نتیجه رگ ها بسته نمی شود.

9. جو و جو دوسر

c2e9b 6tc693sjfoudxa9dnxh پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

ترکیب جو و جو دوسر منبع غنی فیبرهای حل شدنی هستند که بتا گلوکن نامیده می شود، این ماده ژلی درست می کند که به بستن کلسترول و جلوگیری از جذب شدن آن در روده ها کمک می کند.

10. میوه ها و سبزیجات

c2e9b 96o76svx2kszgkba97xr پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

بیشتر میوه ها و سبزیجات اسیده های چرب اشباع شده کمی دارند در نتیجه سطح کلسترول بدن را نرمال نگاه می دارند. سیب زمینی شیرین، بامیه، توت فرنگی، بروکلی، سیب، آلو، شلغم، مانگو و دیگر میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.

در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید تا شاهد تغییر چشمگیر در سلامتی خود از جمله کاهش سطح کلسترول باشید. پایین آوردن سطح کلسترول یعنی شانس کاهش دادن خطر بیماری های قلبی و سکته. علاوه بررژیم غذایی، سیگار را ترک کنید تا فشار های غیرلازم را از قلب بردارید و تا مدت ها جوان و فعال بمانید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت نیک صالحی
بخش اختصاصی نیک صالحی

اخبار مرتبط:

شش ماده طبیعی برای کاهش کلسترول خون

تاثیر سویا در کاهش کلسترول

5 نوشیدنی برای کاهش کلسترول بد

با این سه ادویه کلسترول خونتان را کاهش دهید

پایین آوردن کلسترول خون با افزودن این 10 ماده به غذاها +عکس

Article source: http://www.niksalehi.com/special/archives/026486.php

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code